perjantai 30. marraskuuta 2012

10AM to Taupo



Vaikka mielenmaisema on ollut viimeiset pari päivää yhtä lämmin ja lempeä kuin ylläolevassa kuvassa, on se tällä hetkellä lähempänä jotain mistä mulla ei ole kuvaa koska silloin olen ollut liian kiireinen olemaan onnellinen. Kadoksissa ollut wanderlust löytyi taas kun kolikkoa heittämällä päätin mikä seuraava siirto tulis olemaan.  Päädyin ostamaan bussilipun Taupoon ja totesin miksi julkisella liikenteellä liikkuminen antaa bussipassille turpiin: ei yhtäkään saksalaista, sain kuunnella maorien tarinoita muinaisista metsästäjistä ja puoleenpäivään mennessä olin vaihtanut yhteystietoja mahdollista työpaikkaa silmällä pitäen.

Kahden jumituspäivän jälkeen olo on taas avoin ja levollinen. Kai sitä täytyy reissussakin olla itselle armollinen ja antaa oikeus mököttää välillä vaikka hukkaan heitettyjä päiviähän nuo on. Korvatakseni tuon muistelin hassuja asioita mitä on viime viikkoina tapahtunut ja mainitsematta jäänyt: sain kavereita liikennevaloissa seisoessa, kävin hot water beachilla jossa kaivettiin rantaan kuoppa ja johon virtaava vesi vie voiton liikaa lämmitetyltä paljultakin, törmäsin suomalaiseen keskellä metsää, hajoitin ainoat mukana olleet pitkälahkeiset housut, opetin suomea saksalaiselle, itävaltalaiselle, italialaiselle, hollantilaiselle ja brittiläiselle valomerkin jälkeen ja kukaan ei muuten osaa sanoa ärrää niinkuin kuuluu vaan kaikki kuulostavat samalta kuin minä 6-vuotiaana r-vikaisena, olen pelannut pingistä ja korttipelejä joissa ei ole mitään järkeä, surffannut ja kruisaillut lonkkarilla, ollut katsomassa bändejä varastohallissa, ainiin enkä tainnut mainita että Coldplay oli spektaakkelimainen. Nyt jaksaa taas hymyillä!

2 kommenttia:

  1. Melkeen ärsyttävän ihanasti kirjotat!
    Ehkä jos eksyt tänne Jyväskylään joskus taas niin ehditään nähdä, sillon viimeks kun törmättiin Anttilassa ja olin ihan sekasinkin.. :D

    VastaaPoista
  2. haha joo törmäys oli melko odottamaton itsellekin, täytyy huudella taas kun oon maisemissa! :)

    VastaaPoista