tiistai 16. lokakuuta 2012

Hong Kong


Hong Kong on kohdellut hyvin. Aluksi vähän jännitti ja ahdisti, nyt ihmisiin ja kuumuuteen tottuneena oon riemuissani siitä, että pääsin kokemaan tällaisen kaupungin. Päivien aikana olen suunnistanut, löytänyt, tutustunut, nauranut sekä juhlinut suunnattoman ihmismassan kanssa korttelissa jossa baarit levittäytyy kaduille saakka. Olen kulkenut niin maalla, merellä, kuin ilmassakin; Hong Kongin metro on helppoudessaan jopa tylsä ja julkinen liikenne naurettavan halpaa.

                         
Törmäsin tuttuihinki!
Kuvan isänmaallinen värimaailma ei ollut tarkoituksenmukainen. Löysin muuten myös Ikean.

Eilen kävin lahden toisella puolen Kowloonin alueella, josta katsottuna Hong Kongin saari näkyy upeana valomerenä kunhan malttoi hikoilla turistien joukossa pimeään saakka. Alla olevassa kuvassa huomaa kuinka sakeeta ilma täällä on, vaikka kuinka olis aurinkoista niin horisontti on aina usvan takana. Yhtään en ihmettele miten paikalliset kulkee hengityssuojaimet naamallaan.




Iltasella kävin hostellissa tapaamani tytön kanssa saaren korkeimmalla vuorella josta näkymät oli henkeäsalpaavat. Mulla ei tietenkään ollu kameraa matkassa.

Tänään retkeiltiin taas vähän lisää, kun käytiin kattomassa Lantaun saarella sijaitsevaa Buddha patsasta. Veti hiljaseks miten upee paikka se oli. Patsaan lähelle mentiin vaijerihisseillä jotka nekin oli ihan kokemus itsessään. Patsaan juurelle ja jopa sisälle pääsee kävelemään, mekin käytiin siellä mutta kuvamateriaali poseerauksista patsaan kanssa ei oo julkaisukelpoista haha!








Kaupunki on kokonaisuudessaan tosi upee, pilvenpiirtäjien ja luonnon tekemä kontrasti kieltämättä on mielenkiintonen. Hong Kongin osuus mun matkalla tosin päättyy huomenna, kun Uusi-Seelanti odottaa 11 tunnin lentomatkan takana. Vaikka lyhyeen jäi Aasian vallotus, oon tosi ilonen että pääsen (toivottavasti) vähän rauhallisempaan ja viileämpään paikkaan oleilemaan. Seuraavat terveiset sitten päiväntasaajan toiselta puolen!



1 kommentti:

  1. Mua ois kyllä pelottanu mennä tolla vaijerihissillä! :D sää oot niin rohkee typy! Ihanaa lukea mitä sulle kuuluu ja missä meet, ihan huippua! <3
    -Minde

    VastaaPoista